Köpvillkor

1. Allmänna villkor

Vi tillämpar såväl Konsumentköpslagen som Distansavtalslagen. För att genomföra en beställning måste kund vara myndig, 18år, eller ha målsmans medgivande. Med kund avses en fysisk person.

2. Beställning

Beställning av våra produkter kan göras via denna webbsida (www.gotaplatsensfoto.se). Vi kan hjälpa dig med beställningar och frågor via e-post och telefon. Inkommande beställning besvaras med en skriftlig orderbekräftelse via mail.

Vi förbehåller oss rätten att neka kund köp om vi misstänker bedrägeri.

Skulle en vara inte finnas på lager kontaktar vi dig och restnoterar den. När vi får in den restnoterade varan skickar vi den till dig. Om du inte önskar den restnoterade varan kan du alltid kontakta oss och av boka den.

3. Priser

Alla priser anges inklusive svensk moms, för närvarande 25% och anges i svenska kronor. Vi reserverar oss för momshöjningar och andra prisförändringar som vi inte kan råda över. Avgift för frakt och ev. postförskottsavgift eller fakturaavgift tillkommer.

4. Betalning

Faktura

Du kan även välja att handla mot faktura via Collector. 39 kr i fakturaavgift tillkommer.

Kortbetalning

Vi accepterar Visa och Mastercard. Kortbetalningen sker via en krypterad koppling till Dibs betalväxel.

Delbetalning

Du kan välja att delbetala ditt köp över en längre perdiod. Delbetalning sker via Collector.

5. Leveranstid

Normal leveranstid är 2-5 arbetsdagar. Avvikelser kan förekomma. I sådana fall kontaktar vi dig. Vi kan inte hållas ansvarig att leverera slutsåld eller utgången produkt. Fraktkostnaden syns alltid i varukorgen.

6. Leveransförsening

Om leveransförsening av någon anledning uppstår kommer vi att kontakta dig. Givetvis kommer vi att göra allt vi kan för att leverera din beställning så snabbt som möjligt. Du som kund har dock rätt att häva köp vid omfattande leveransförsening.

Det kan uppstå situationer som gör det omöjligt för oss att fullfölja en beställning, exempelvis om våra leverantörer inte kan fullfölja sina åtaganden gentemot oss. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från ersättning till kund vid sådana situationer eller vid leveransförsening.

Viktigt! I sällsynta fall slarvar posten bort brev och paket. Dessa reklmaeras i första hand till DHL eller Posten. Kontakta oss så hjälper vi dig.

7. Frakten

Frakt om 99kr (ink moms) tillkommer på alla beställningar.

8. Garanti

Vi vill att alla våra kunder ska bli 100% nöjda med deras köp. Om du får problem med en produkt kontakta oss.

Vid garantireparationer står vi för fraktkostnader. Vid fall där verkstaden nekar garanti p.g.a. yttre åverkan så som t.ex. tapp- eller stötskada så debiteras du som kund fraktkostnad och undersökningsavgift. Kvittot på betald vara gäller som garantisedel. Spara därför alltid kvittut under garantitiden!

9. Öppet Köp /Ångerrätt

Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt Distansavtalslagen. Det innebär att om du köper en vara på postorder eller via telefon, TV-shop eller Internet, har du möjlighet att ångra köpet inom 14 dagar. Ångerfristen börjar löpa från den dag du tagit emot varan. Tänk på att du endast kan ångra köp av plomberade förbruksvaror om plomberingen är obruten. 

Du har rätt att öppna paketet och undersöka varan, men vid retur måste den vara i oförändrat skick. Du får inte använda eller hantera varan på ett sätt som inte är nödvändigt för att undersöka den. Om hanteringen av varan gått utöver vad som är nödvändigt för att undersöka dess egenskaper och funktion så har du fortfarande rätt att ångra dig men kan bli ersättningsskyldig för den värdeminskning som uppstått.

Läs mer här:  Konsumentverket om ångerrätt

Om du ångrar ditt köp och skickar tillbaka en produkt till oss betalar vi tillbaka ditt köpbelopp senast inom 14 dagar från att vi mottagit produkten. Som kund betalar du själv eventuell returfrakt, och ångrad produkt ska alltid returneras i väsentligen oförändrat skick. Konsumenten ansvarar för risken vid returfrakt; denna risk innefattar bland annat att produkten skadas eller kommer bort under frakt. Företag har inte rätt att returnera en produkt om produktförpackningen har öppnats.

För att utnyttja din ångerrätt så kontaktar du oss på info@gotaplatsensfoto.se alternativt telefon 031 18 40 00 så hjälper vi dig. 

Du kan också ladda ned Konsumentverkets Ångerblankett här: Ladda ned Ångerblankett

10. Reklamation

Vi tillämpar Kosumentköpslagen vid reklamationer. Därmed åtar vi oss att reparera eller byta ut felaktiga eller trasiga produkter utan extra kostnad. Tänk på att inte lösa ut paket med synliga fel som kan ha påverkat skicket på varan ni beställt. Gör isåfall en reklamation till Posten direkt på utlämningsstället och be dem skicka tillbaka paketet till oss och skriva anledningen till returen på paketet. Maila sedan till info@gotaplatsensfoto.se för att informera om reklamationen.

11. Outlösta paket

Om Du av någon anledning inte löser ut Ditt paket, får Du betala kostnaderna för frakt och eventuell postförskottsavgift.

12. Säkerhet

Vi kommer under inga omständigheter att lämna ut några personuppgifter utan medgivande från personen ifråga. Detsamma gäller även för e-postadresser.

13. Reservation

_Vi reserverar oss mot felaktigheter i innehåll och prislista på webbsidan.

14. Cookies

Enligt lagen om elektronisk kommunikation, som trädde i kraft den 25 juli 2003, ska alla som besöker en webbplats meddelas om cookies används. När du besöker denna webbplats sparas cookies på din dator. Dessa cookies är s.k. sessionscookies och används för att hålla reda på din inloggning (om du är inloggad) och din kundkorg när du handlar. Sessionscookies lagras inte under en längre tid på din dator, utan försvinner när du stänger din webbläsare.

Om du inte accepterar användning av cookies kan du ställa in din webbläsare så att den automatiskt nekar cookies eller så att den informerar dig om en webbsida använder cookies. Om du stänger av cookies kommer du inte att kunna handla, eftersom kundkorgen och inloggningen kräver cookies för att fungera. Du kan däremot titta runt i butiken utan att ha cookies aktiverat.