• Nikon D750 hus
Collector
Kurs

Nikon D750 hus

Artikelnummer: 0207007248

Släpp loss dina visioner med snabba, mångsidiga och smidiga Nikon D750. I en värld där allting är möjligt ger den här fullformatskameran med 24,3 megapixlar dig friheten att testa allt. Ett kraftpaket, fullpackat med professionell bildteknik, i ett kompakt format som inte stoppar för något. Den nya sensorn i FX-format ger en bildkvalitet som kommer att få dig att häpna, med klarare resultat än någonsin vid höga ISO-tal. Med otroligt känslig AF-prestanda, serietagning på upp till 6,5 bps och filminspelning i full HD-kvalitet vid 1 080/60p kombinerat med en stabil vinklingsbar monitor har du total uttrycksfrihet. Och med inbyggd Wi-Fi blir det enkelt att dela med sig av de imponerande fotona på ett ögonblick.
Läs mer
15 990 kr

Total: 17 488 kr

Glöm inte tillbehören

Nikon En-El15 Batteri

790 kr

Nikon MB-D16

2 690 kr
  1. Beskrivning
  2. Specifikationer

SENSOR I FX-FORMAT MED 24,3 MEGAPIXLAR
Full detaljrikedom, full frihetskänsla. Den helt nya sensorn erbjuder ett stort dynamiskt omfång med klara bilder oavsett känslighet så att du får bilder med imponerande skärpa och jämna tonövergångar.

SPEKTAKULÄRT ISO-OMFÅNG
Ta skarpare, klarare bilder med hög upplösning vid höga ISO-tal. ISO-omfånget på 100–12 800 kan utökas till motsvarande 50–51 200.

PROFESSIONELL AF-PRESTANDA
D750 har känslighet ner till -3 EV och med Nikons läge Grupperat AF-område, hittar den motivet med otrolig exakthet även i mörka miljöer.

STABIL VINKLINGSBAR MONITOR
Fotografera och filma med unika perspektiv. Skärmen är utfällbar och kan vinklas 90º uppåt och 75º nedåt.

INBYGGT WI-FI
Dela din vision. Ladda upp imponerande foton i fullformat via en kompatibel smartphone eller surfplatta. Det är bara att ladda ned den kostnadsfria appen Wireless Mobile Utility till din smarta enhet.

SERIETAGNING MED UPP TILL 6,5 BPS
Ta bilder av snabbrörliga motiv med otrolig flexibilitet. Fotografera i full upplösning utan förvrängningar med upp till 6,5 bps i både FX- och DX-format.

FRIHET I FILMSKAPANDET
Spela in film i full HD-kvalitet (1 080p) vid 50p/60p. Du kan utnyttja ISO-omfånget från 100 upp till motsvarande ISO 51 200 under filmning och dessutom reglera slutartid, bländare och ljudvolym. Med en särskild filmmeny kan du spara alla filminställningar på ett ställe.

EXPEED 4
Tar kamerans samlade prestanda till en helt ny nivå för fantastiska resultat. Ger bra bildrendering och ISO-prestanda samt gör att du kan filma med högre bildfrekvens.

PICTURE CONTROL 2.0
Ta kontrollen över skärpa, kontrast, ljushet, nyans och mättnad när du tar stillbilder eller filmar. Enklare efterbehandling med inställningen Jämn (Flat) för maximalt dynamiskt omfång, eller finjustering av detaljerna med Klarhet. Inställningarna kan justeras visuellt medan du fotograferar, och du kan förenkla fotograferingsprocessen genom att spara olika alternativ för filmer och stillbilder i en särskild meny.

TOTAL DIGITAL IMAGING SYSTEM
Utnyttja hela potentialen hos D750-kamerans 24,3-megapixelsensor med det stora utbudet av NIKKOR-objektiv. NIKKOR-objektivens höga upplösningsförmåga uppfyller kraven som ställs av fotografer i alla branscher. D750 är dessutom helt kompatibel med Nikons branschledande Creative Lighting System, så den fungerar med en rad mångsidiga blixtar som kan monteras på kameran eller användas fristående för kreativ fotografering.

TÅLIG OCH SLITSTARK
D750 skyddas av ett robust, vädertåligt kamerahus och klarar alla miljöer. Slutarenheten i kevlar-/kolfiberkomposit har testats för 150 000 avtryckningar och den robusta skalkonstruktionen (monocoque) gör kameran lätt och tålig.

Monitor med justerbar färg: justera färgbalans och ljushet fritt utifrån dina personliga preferenser. Den vinklingsbara RGBW LCD-monitorn på 8 cm (3,2 tum) med 1 229 000 punkter är antireflexbehandlad och ger enkel och flexibel hantering vid alla förhållanden.

Energibesparande design: Ta upp till 1 230 stillbilder och upp till 55 minuter långa filmsekvenser² på en enda laddning av det ultrakompakta och lätta uppladdningsbara litiumjonbatteriet EN-EL15.

Lättarbetat fullformat: överlägsen ergonomi och ett lätt kamerahus med en skalkonstruktion av monocoque-typ samverkar för att ge dig total frihet i fullformat. Det djupa handgreppet ger ett säkert grepp om kameran oavsett storlek på dina händer och gör det enklare att hålla kameran bekvämt i handen under längre perioder utan att bli trött.

Multi-CAM 3500FX 51-punkters AF-system:imponerande precision i fullformat. Kan ställas in på 9, 21 eller 51 punkter och en känslighet på ned till -3 EV (ISO 100, 20 °C). Låser snabbt på motivet och ger utökad möjlighet att spara punkter efter orientering. 15 korsformade sensorer i mitten är kompatibla med AF NIKKOR-objektiv med en öppen bländare på f/5,6 eller snabbare och elva centrala fokuspunkter fungerar med en öppen bländare på f/8.

Grupperat AF-område:upplev den förbättrade identifieringen och spårningen av motiv. Nikons nya läge Grupperat AF-område övervakar konstant fem olika AF-fält, vilket ger bättre motividentifiering och isolering från bakgrunden vid fotografering av relativt små motiv mot en närliggande bakgrund med hög kontrast eller distraherande färger/mönster. AF-området med fem punkter kan flyttas inom 51-punktsystemet beroende på vad bildens komposition kräver.

D-filmer i olika bildformat:för filminspelning under varierande förhållanden. D-film ger högkvalitativa filmer i flera olika bildformat. D750 kan spela in filmer i full HD (1 080p) i FX- och DX-format vid bildfrekvenser på 50p/60p och med en markant minskning av brus, moaréeffekter och falska färger. Du kan styra motorbländaren under inspelningen och kameran ger ren HDMI ut samt samtidig inspelning av filmsekvenser i full upplösning både i kameran och på en extern inspelare.

Frihet i filmskapandet: ta kontrollen över ditt inspelade material medan du filmar. Du kan konfigurera ISO-inställningarna du vill arbeta med från ISO 100 ända upp till motsvarande ISO 51 200, eller fixera det maximala automatiska ISO-omfånget från ISO 200 och uppåt när du fotograferar i M-läge. Nikons 3D-brusreducering minskar slumpmässigt brus, förvrängningar och flimmer vid filmning med hög känslighet. Zebraläget (menyalternativet Visning av högdagrar) visar exakt var högdagrarna är överexponerade på kamerans monitor.

HiFi-ljudkontroll: precis ljudkontroll ger bättre ljudinspelning och högre flexibilitet. En stereomikrofoningång och en ljudutgång gör det möjligt att finjustera ljudnivåerna isolerat både före och under inspelning. Det går att välja ljudomfång (brett/röst) och reducera vindbrus vid inspelning med den inbyggda mikrofonen.

HDR (stort dynamiskt omfång):kombinerar två bilder som tas med ett enda tryck på avtryckaren och skapar detaljerade bilder av motiv med hög kontrast.

Inbyggd timelapse-fotografering:skapa timelapse-filmer med mjuka exponeringsövergångar genom enkla menyalternativ. Använd intervalltfotografering för att ta bilder av långsamma händelseförlopp med förinställda intervall. Använd timelapse-fotografering för att spara bilder som filmer och se långsamma händelser snabbspolas, 24 till 36 000 gånger snabbare än normalt.

Effektläge:ha roligt med en rad specialeffekter eller använd motivtyper för specifika situationer och platser. Specialeffekter kan användas med både foton och filmer och innefattar Selektiv färg, Färgteckning, Miniatyr och Mörkerseende. Du kan förhandsgranska den valda effekten och justera dess intensitet medan du fotograferar.

Obegränsad serietagning: ta otaliga bilder och få fram spektakulära foton av ljusmålning. Om du fotograferar i serietagningsläget med en slutartid på 4 sekunder eller längre kan du ta så många JPEG- eller RAW-bilder i hög kvalitet som dina minneskort och din batteritid tillåter. Tack vare den extremt korta tiden mellan varje exponering kan du med hjälp av programvara från tredje part kombinera bilder av stjärnor eller baklyktor så att de bildar vackra ljuslinjeeffekter.

Fjärrstyrning:underlätta arbetet med särskilda tillbehör för professionell trådlös styrning och bildöverföring. Styr kameran och ta bilder i fjärrläge via en smart enhet, med hjälp av kamerans inbyggda Wi-Fi och den dedikerade WMU-appen.¹ Ta ytterligare kontroll över din trådlösa fotografering med den trådlösa sändaren/mottagaren WR-R10 och den trådlösa sändaren WR-T10, eller styr kamerainställningarna med den trådlösa fjärrkontrollen WR-1. Anslut till Ethernet eller trådlöst nätverk med hjälp av datasändaren UT-1 (tillval) och den trådlösa sändaren WT-5.

Lagring - medier: två SD-kortfack för smidig fotografering. Båda kortfacken är kompatibla med SDXC- och UHS-I-kort med hög kapacitet.

Öppettider Sommar 24/6-31/8

  • Måndag - Fredag: 10.00 - 18.00
  • Lördag: 10:00-15:00