• Systemkameror
  • Canon EOS R6 Kamerahus
Collector

Canon EOS R6 Kamerahus

Artikelnummer: 0207016492

Äkta snabbhet. Äkta kompakt systemkamera.
Läs mer
31 290 kr

Zhiyun CRANE 3S
Black friday 2020

Zhiyun CRANE 3S

Gäller så länge lagret räcker!

8 090 kr
9 990 kr
Antal produkter: 4st
Total: 43 369 kr

Glöm inte tillbehören

Canon LP-E6NH Kamerabatteri

Canon LP-E6NH Kamerabatteri

1 229 kr
  1. Beskrivning
  2. Specifikationer

Den radikala EOS R6 har teknik som får dig att förälska dig i fotografering på nytt. Se och fotografera motiv på helt nya sätt och lägg till en ny dimension i ditt visuella berättande.

Canon EOS R6
Lär känna Canon EOS R6 och se hur dess banbrytande hastighet, stabilitet och teknik kan ta din kreativitet till nya höjder. Fånga enstaka ögonblick med otrolig bildkvalitet och förverkliga din potential som filmskapare.

Se varje rörelse - gör inte ett ljud
EOS R6 ger dig fler möjligheter att fånga det perfekta ögonblicket i tid. Fotografera rörelsen tyst med upp till 20 bilder per sekund1 och fånga snabba händelser som knappt är märkbara för det mänskliga ögat.

Tyst serietagning på upp till 20 b/s
Med samtidig AE, AF-fokusspårning och bildstabilisering. En mekanisk slutare med 12 b/s är även tillgänglig.

Konstruerad för hög hastighet, med en DIGIC X-processor
Ta upp till 240 RAW-bilder eller över 1 000 JPEG-bilder i en enda tagning med 12 b/s, med ett UHS-II-kort med höga prestanda, plus dubbla minneskortplatser som båda har stöd för snabba UHS-II SD-kort, så att du kan fortsätta att fotografera utan avbrott.

Fantastisk video i upp till 4K 60 b/s och Full HD 120 b/s
EOS R6 har tekniska data för video som ger stöd för ett seriöst arbetsflöde vid filmskapande. Alternativen Canon Log och HDR PQ hjälper filmare att fånga mer dynamiskt omfång och båda kamerans dubbla UHS-II SD-minneskortplatser har internt stöd för 10-bitars 4:2:2-inspelning av hög kvalitet.

Den ultimata hybridkameran
EOS R6 höjer ribban för din kreativitet, oavsett vad du fotograferar och hur du fotograferar det. Oavsett om det är stillbilder eller film, människor eller platser, rörelse eller resor, stilleben eller natur – EOS R6s blandning av hastighet, bildkvalitet och flexibilitet gör den till det ultimata verktyget för att skapa innehåll.

Världens bästa bildstabilisering: åtta steg
Tänk dig att kunna fotografera utan stativ med slutartider på hela fyra sekunder, som gör vattnet i landskap och människorna på gatorna oskarpa. Den typen av kreativ frihet kan du förvänta dig av EOS R6. En inbyggd 5-axlad bildstabilisator ger upp till åtta steg av skydd mot kameraskakning. När RF-objektiv med ett optiskt IS-system (förutom RF 600MM F11 IS STM eller RF 800MM F11 IS STM) monteras på kameran samarbetar de två systemen för att ge en otrolig stabilisering i upp till åtta steg. Kamerans inbyggda och objektivbaserade IS-system stabiliserar även video, med ett tredje system – Movie Digital IS – som lägger till ytterligare ett lager stabilisering och ger professionella resultat.

Världens snabbaste AF följer motiven med säkerhet
EOS R6:s Dual Pixel CMOS AF II-system kontrolleras av en DIGIC X-processor som använder djupgående artificiell intelligens för avancerad igenkänning och spårning av motiv. Ögon, ansikten och huvuden kan kännas igen med ännu mer precision. Kameran kan även identifiera katter, hundar och fåglar, så att du kan behålla skarpt fokus på rörliga motiv – något av det mest utmanande vid fotografering av natur och husdjur.

Följsam och enkel att använda från första gången du håller i den
Vi vill inte att någonting ska stå mellan dig och din kreativitet och därför har EOS R6 utformats för att vara så instinktiv och ansluten som möjligt. En fantastisk elektronisk sökare med 3,69 punkter som uppdateras med upp till 120 b/s kompletteras med en helt vinklingsbar touchskärm som kan vridas bort från kamerahuset och roteras 270˚, så att du kan fotografera från kreativa vinklar. Med dubbla kortplatser kan du spela in RAW-filer separat till JPEG-/HEIF-filer, eller till och med stillbilder separat från video, och de har stöd för de senaste UHS-II-standarderna för höga läs-/och skrivhastigheter. Intuitiva reglage på baksidan av kameran, till exempel en AF-joystick och bakre inmatningsrattar, gör EOS R6 instinktiv att använda.