• Canon EF 50mm f/1,4 USM
Collector

Canon EF 50mm f/1,4 USM

Artikelnummer: 626741

EF 50 mm f/1,4 USM är ett kompakt standardobjektiv med stor bländaröppning och snabbt fokuseringssystem som ger utmärkta resultat vid alla typer av fotografering.
Läs mer
4 489 kr

KENKO 58mm Uv MC Slim

379 kr

KENKO 58mm Uv MC Slim

379 kr
  1. Beskrivning
  2. Specifikationer

Mångsidigt och kompakt standardobjektiv

Optik av Gauss-typ i kombination med två linselement med hög brytningsgrad gör att fotografer inom alla områden kan ta skarpa och tydliga bilder även vid f/1,4. Objektivet lämpar sig utmärkt vid fotografering av landskap och resemotiv samt porträtt och reportage.

Ultraljudsfokusering

En ultraljudsmotor fokuserar otroligt snabbt och nästan helt ljudlöst. Utmärkt vridmoment gör att objektivet når fokuseringspunkten korrekt, utan att gå för långt. Dessutom finns manuell upphävning, vilket gör att skärpan kan justeras utan att du behöver växla från AF-läge.

Jämn bakgrundsoskärpa

Den praktiskt taget cirkelformade bländaren gör att områden som inte är i fokus blir mjukare och jämnare. Fokuserade motiv i förgrunden syns tydligt mot en oskarp men jämn bakgrund.

Super Spectra-beläggning

Super Spectra-beläggningen ger korrekt färgbalans och förbättrar kontraster. De minskar även slöjor och reflexer – ett vanligt problem som orsakas av att ljus reflekteras av kamerans sensor.