• Fri frakt över 1000:-
  • Fri retur i butik
  • Personlig service

Vanliga Frågor & Svar

På denna sida har vi samlat de vanligaste frågorna och svaren som vi tror att du som kund vill veta.
Om du inte skulle hitta svaret på din fråga, kontakta oss på info@gotaplatsensfoto.se eller under
våra öppettider 031-184000


ID/körkort/pass- fotografering:


Behöver jag boka tid?
Nej det är Drop-in under våra öppettider


Finns det en rullstolsramp?
Ja det finns en som vi lägger ut när man besöker butiken


Tar ni ID-kort för företag?
Absolut, ta kontakt med oss för en offert


Beställning:


När får jag min orderbekräftelse?
När du genomfört en beställning från oss skickar vi en orderbekräftelse till din e-post.
Orderbekräftelsen och kvittot skickas till den e-post du angivit vid din beställning. Det är därför
viktigt att det är en korrekt och giltig e-postadress.

Hur avbeställer jag min order?
Skicka ett mail till med ditt ordernummer, har paketet inte hunnit lämna vårt lager så annullerar vi
din order


Kan jag beställa till andra länder än Sverige?
Vi kan bara ta emot beställningar som skickas inom Sveriges gränser.


Hur gör jag om jag vill ångra mitt köp?
I vår fysiska butik går det bra att returnera varor inhandlade på vår e handel och du slipper betala
returfrakt men kontakta oss först via mail info@gotaplatsensfoto.se


Returer och ångerrätt:
Om jag vill returnera och skicka tillbaka en vara måste jag kontakta er först?
Ja vi rekommenderar dig att ta kontakt med oss via info@gotaplatsensfoto.se för att få
din retur godkänd så du inte skickar eller kommer in till oss om din retur och den inte
blir godkänd.


Vem betalar frakten för att returnera en order?
Den betalar du som kund, om inte det gäller en trasig produkt med garanti. Men du måste först få
returen godkänd innan du skickar paketet. Kontakta oss på info@gotaplatsensfoto.se


Hur lång tid tar det innan jag får en återbetalning för en retur?
Vi kontrollerar din retur och vid godkänd retur, sker återbetalning inom 14 dagar.
Du kan läsa mer om hur vi hanterar returer under våra köpvilkor - 10. Returer

Vilka olika betalningsalternativ erbjuder ni?
På vår Webshop erbjuder vi genom Svea Bank att betala med: Kredit/Debit kort, Swish, Faktura, Delbetalning, Leasing och kontoöverföring.


I butiken tar vi inte emot kontanter. Direkt över disk kan vi erbjuda kort- och Swish-betalning, men kan också erbjuda tidigare nämnda betalsätt via Svea om så önskas.


Jag har problem med att alla betalalternativ inte syns som tex delbetalning vad kan vara fel?
Svea Bank kan neka vissa betalalternativ, kontakta deras kundtjänst för att få veta varför då vi pga GDPR
inte kan själva kontakta svea och få veta mer om din transaktion.


När kommer min faktura?
Din Faktura eller Delbetalning aktiveras i samband med att din beställning levereras från
oss. Det kommer att levereras via mail från Svea Bank.


Vart kommer mitt kvitto på mitt köp?
Ditt kvitto på din weborder ligger tillsammans med din leverans, önska du ett digitalt
kvitto så kan du kontakta oss via mail med ditt ordernummer så skickas det till den mail
som du angav vid beställningen.


Leverans:


Hur lång är leveranstiden?
Normalt är leveranstiden 1-2 vardagar.
Vi kontaktar dig om dessa tider kommer att avvika på just din order.


Leveransalternativ:


Vi skickar med Postnord eller så kan du hämta din vara/varor i vår butik.
Hur du får ditt paket levererad beror på vilket fraktalternativ du valt för din leverans.


Hämta i butik
- Fraktalternativet är snabbt och gratis
- Du får möjlighet att få hjälp och råd om ditt köp direkt i butiken
- När ditt order är redo för upphämtning får du ett sms. Du måste hämta ditt paket inom 3 dagar.


Postpaket MyPack collect
Få ditt paket levererat till ditt lokala postombud.
Du får SMS när paketet är framme.
Giltig legitimation krävs, bud ska visa både sin egen och mottagarens legitimation.
Fri frakt vid köp över 1000 kr.
Obs! För Ej uthämtade paket tar vi ut en avg


My pack home
Hempaket med kvittens
Postnord kommer överens med dig om en ungefärlig leveranstid via sms.
Paketet levereras helgfria vardagar mellan 8-17, beroende på vilken ort du bor på.
Postnord meddelar möjliga leveranstider till just din adress via sms.
Mottagaren måste vara närvarande och kvittera paketet.


Kan jag spåra mitt paket?
I samband med att vi packar din order får du ett mail eller sms med ett sändningsnummer. Detta kan
du använda för att följa din leverans inne på www.postnord.se

Kan jag ändra sista hämtningsdatum på ett paket?
Paket lagras i normalfallet i 7 dagar på ditt ombud. Önskar du förlänga upp till 14dgr, tag kontakt med Postnord om din försändelse.


Hemsidan:


Jag saknar en produkt i ert sortiment, kan ni ta in den?
Oftast kan vi beställa varan till dig från någon av våra leverantörer. Kontakta oss 031-184000 eller
info@gotaplatsensfoto.se så ska vi försöka hjälpa.
Vi är tacksamma för nya produktförslag och ser vi att det finns en efterfrågan på en viss produkt
utvärderar vi om vi kan ta in den i sortimentet permanent.


Jag får ingen e-post från er, varför?
Om du inte får någon e-post från oss i samband med order, kundtjänstärenden eller bildorder kan
mejlen ha hamnat i mappen för skräppost.

Våra öppettider

Klicka här

Få vårt nyhetsbrev!