• Canon 7D Mark II Hus + W-E1
WIFI-adapter Canon W-E1 ingår
Collector
Kurs

Canon 7D Mark II Hus + W-E1

WIFI-adapter Canon W-E1 ingår

Artikelnummer: 0207007336

Konstruerad för dem som uppskattar hög prestanda. Bli den första att fotografera det extraordinära och fånga ögonblicken som andra fotografer missar. Oavsett om det handlar om stillbilder eller filmer kan du ge uttryck för din kreativa sida som aldrig förr.
Läs mer
14 590 kr

Total: 16 937 kr

Glöm inte tillbehören

Canon LP-E6N

Canon LP-E6N

999 kr
  1. Beskrivning
  2. Specifikationer

Fånga vilket ögonblick du vill, hur snabbt motivet än rör sig
Serietagning på upp till 10 bilder per sekund, med fullständig autofokus och automatisk exponering. Snabb bildbehandling innebär att du fångar det sekundsnabba ögonblick du letar efter och tack vare en stor buffert kan du fortsätta fotografera utan att förlora i prestanda.

Fånga ögonblicket
EOS 7D Mark II använder "Dual DIGIC 6"-bildprocessorer för att ge kraftfull prestanda. Minimal fördröjning vid fotografering innebär att du kan fånga snabba rörelser med exakt tidsplanering.

65-punkters autofokus med bred mätyta
EOS 7D Mark II har 65 fokuspunkter som följer motiv som rör sig snabbt så att du får knivskarp fokus när du fotograferar. Varje fokuspunkt är av korstyp, vilket innebär att den kan fokusera på både horisontella och vertikala detaljer snabbt och exakt. För att underlätta fotografering under extremt svaga ljusförhållanden kan 7D Mark II till och med fokusera i månsken, då ljuset kan vara så svagt som -3 EV.

Val av fokuseringspunkt
Använd alla 65 AF-punkterna tillsammans eller gruppera dem till flyttbara zoner som täcker motivet utanför centrum. Alternativt kan du välja bara en enda AF-punkt för att fokusera exakt på en viss del av motivet.

Avancerad iTR -fokusering
iTR AF fokuseringssystemet i EOS 7D Mark II använder färg- och ansiktsinformation för att känna igen och följa motiv när de rör sig i bildutsnittet. Autofokusens respons kan justeras så att den anpassar fokusspårningen utifrån miljön och motivet du fotograferar, så att andra motiv som tillfälligt passerar framför motivet inte stör fokuseringen.

Utskrifter med utställningskvalitet
En nyutvecklad sensor med 20,2 megapixels ger resultat som du stolt kan visa på väggen, vare sig det handlar om natur-, motorsport- eller gatufotografering. Även i sämre ljusförhållanden tar EOS 7D Mark II bilder och filmklipp som är oerhört detaljrika.

150 000-pixels mätningssensor med IR-detektering
För konsekvent, exakt exponeringsmätningssystem använder EOS 7D Mark II en sensor på 150 000 pixel för att dela upp motivet i 252 områden. Dessa analyseras, och korrekt exponeringsinställning ställs antingen in automatiskt eller rekommenderas för fotografen. Infrarött ljus mäts, såväl som ljus i den synliga delen av spektrumet, för större precision under svåra ljusförhållanden.

Utmärkt resultat i svagt ljus
När mörkret faller kan du fortsätta att fotografera utan att behöva begränsa din kreativitet. EOS 7D Mark II ger fantastisk bildkvalitet ända upp till ISO 16 000 (kan utökas till motsvarande ISO 51 200) – perfekt för diskret gatufotografering, för att frysa händelserna i svåra förhållanden och för makrofotografering utan stativ.

Flimmerdetektering
Flimrande ljus, t.ex. det som kommer från lysrörsbelysning, kan orsaka en ojämn ljusstyrka och färg när du fotograferar. EOS 7D Mark II kan identifiera sådana förhållanden och se till att varje bild tas när den flimrande ljuskällan är som starkast, för konsekventa resultat.

En kamera för dig
Hur kommer du att använda din EOS 7D Mark II? Ställ in fotograferingskontrollerna, fokuseringssystemet och en rad andra anpassade kontroller precis så som du vill ha det. Även kamerans 100 %-sökare kan personanpassas med sin elektroniska display med realtid.

Mångsidig EOS-design
EOS 7D Mark II presterar i alla fotosituationer, såväl på gatan som i studion. Hastigheten och precisionen gör den idealisk för sport och rörelse, och kapaciteten vid svagt ljus samt den inbyggda GPS-funktionen gör den till ett utmärkt val för resefotografer. Den enda frågan är hur du ska använda den?

Vädertätad
När förhållandena blir svårare kan du ändå fortsätta att fotografera utan problem. Vädertätade kontroller skyddar EOS 7D Mark II mot vatten och smuts, och konstruktionen med magnesiumlegering ger extra hållbarhet.

Inbyggd GPS
EOS 7D Mark II kan geotagga bilder och filmklipp med din exakta position oavsett var i världen du befinner dig. Lagra longitud, latitud, höjd och kompassriktning samt UTC-tid.

HDR-läge (High Dynamic Range)
Om du fotograferar i förhållanden med höga konstraster gör HDR-fotograferingen att du kan bevara detaljrikedomen i mörka skuggor och ljusa högdagrar. EOS 7D Mark II tar tre bilder i snabb följd med olika exponeringar och lägger ihop dem så att resultatet blir naturtroget direkt i kameran.

Multiexponering
Skapa sammansatta bilder i kameran med hjälp av exponeringsmetoden för multiexponering så att bilderna lagras ovanpå varandra.

Dubbla minneskortplatser
EOS 7D Mark II har två platser för minneskort, vilket innebär att du kan säkerhetskopiera filer när du fotograferar och utöka lagringskapaciteten.

Avancerade filmfunktioner
Ta dina filmprojekt till nästa nivå med funktioner av branschstandard. Njut av att filma full HD slow motion-sekvenser med 60 b/s och ta kontroll över ljudet med mikrofon- och hörlursuttag.

Högpresterande fokusering för filmer och Live View
EOS 7D Mark II har Dual Pixel CMOS AF-teknik för snabb och smidig autofokusföljning medan du filmar eller när du använder Live View. Varje pixel har två fotodioder som kan användas när du tar bilden, antingen självständigt vid autofokus eller tillsammans. Hastigheten och känsligheten för fokusspårning kan anpassas när du filmar till att möjliggöra långsamma fokusövergångar.

Behåll anslutningen
En ren HDMI-anslutning kan användas till överföring av Full-HD-filmer till externa inspelare så att EOS 7D Mark II smidigt kan ingå i arbetsflödet för professionell filmredigering. Tack vare hörlurs- och mikrofonuttagen kan du spela in digitala soundtrack av hög kvalitet, och med de tysta kontrollerna kan du ändra kamerainställningarna utan störande ljud.