• Canon EF 70-300mm f/4,5-5,6 IS USM
Collector

Canon EF 70-300mm f/4,5-5,6 IS USM

Artikelnummer: 624797

Avancerad bildstabilisator (IS) med tre steg gör EF 70–300 mm f/4-5,6 IS USM till en perfekt telezoom vid fotografering i svagt ljus och vid långa slutartider utan att kameraskakningar uppstår.
Läs mer
4 890 kr

KENKO 58mm Uv MC Slim

379 kr

KENKO 58mm Uv MC Slim

379 kr
  1. Beskrivning
  2. Specifikationer

Hög förstoringsgrad till ett bra pris

Den kraftfulla, men ändå prisvärda, EF 70–300 mm f/4-5,6 IS USM kommer att tilltala natur- och sportfotografer som vill uppnå skarpare bilder när det fotograferar utan stativ. När objektivet monteras på en EOS-kamera med en sensor i APS-C-storlek får du en bildvinkel som ungefär motsvarar ett 112–480 mm-objektiv på en systemkamera i fullformat.

Bildstabilisator

EF 70–300 mm f/5-5,6 IS USM har en bildstabilisator med tre steg (IS), vilket gör det till ett perfekt objektiv för fotografering utan stativ. Det går att använda tre steg längre slutartider än vad som annars vore möjligt, och skärpan blir ändå inte märkbart sämre. Vid horisontell panorering kan IS-systemet ställas in så att det endast kompenserar för oönskade vertikala skakningar, och systemet stängs av när kameran monteras på ett stativ.

UD-lins

Lins av UD-glas (ultra-low dispersion) kompenserar för kromatisk aberration och ger hög upplösning och kontrast i hela zoomintervallet. Endast miljövänligt, blyfritt glas används i objektivet.

Antireflexbehandling

Antireflexbehandling ger korrekt färgbalans och förbättrar kontraster. De minskar även ljusslöjor och reflektioner – ett vanligt problem som orsakas av att ljus reflekteras av kamerans sensor.

Snygg bakgrundsoskärpa

En praktiskt taget cirkelformad bländare, som styrs elektromagnetiskt, ger områden som inte är i fokus en mjukare och mer jämn känsla, och framhäver föremålen i fokus mot en oskarp bakgrund.

Ultraljudsfokusering

En ultraljudsmotor fokuserar otroligt snabbt och nästan helt ljudlöst. Utmärkt vridmoment gör att objektivet når fokuseringspunkten korrekt, utan att gå för långt.