• Canon EF 85mm f/1,8 USM
Collector

Canon EF 85mm f/1,8 USM

Artikelnummer: 634302

Kort brännvidd för telefoto i kombination med stor bländaröppning och snabb autofokusering gör EF 85 mm f/1,8 USM till det perfekta objektivet för porträttfotografer.
Läs mer
4 899 kr

KENKO 58mm Uv MC Slim

379 kr
  1. Beskrivning
  2. Specifikationer

Ett praktiskt och lätt teleobjektiv

Det här objektivet ger skarpa, klara bilder oavsett bländarinställning. Den praktiskt taget cirkelformade bländaren ger områden som inte är i fokus en mjukare och mer jämn känsla och framhäver föremålen i fokus mot en oskarp bakgrund. Objektivets främre lins roterar inte vid fokusering, vilket gör att specialfilter (till exempel polariseringsfilter och graderade filter) kan användas.

Stor bländaröppning på f/1,8

Den stora bländaröppningen på f/1,8 gör det möjligt för fotografen att ta bilder utan stativ i riktigt svagt ljus och begränsa skärpedjupet för att skapa kreativa effekter.

Perspektivkomprimering i porträtt

Objektivets korta brännvidd för telefoto bidrar till en viss komprimering av perspektivet, vilket gör att vissa anletsdrag ser mindre ut och ger en smickrande effekt.

Ultraljudsfokusering

En ultraljudsmotor av ringtyp fokuserar otroligt snabbt och nästan helt ljudlöst. Utmärkt vridmoment gör att objektivet når fokuseringspunkten korrekt, utan att gå för långt. Dessutom finns manuell upphävning, vilket gör att skärpan kan justeras utan att du behöver växla från AF-läge.

Super Spectra-beläggning

Super Spectra-beläggningen ger korrekt färgbalans och förbättrar kontraster. De minskar även slöjor och reflexer – ett vanligt problem som orsakas av att ljus reflekteras av kamerans sensor.

Integrering med E-TTL II blixtautomatik

Avståndsinformation skickas till den kompatibla EOS-kamerans E-TTL II-blixtsystem för optimal blixtautomatik.