• Canon EF-S 15-85mm f/3,5-5,6 IS
Collector

Canon EF-S 15-85mm f/3,5-5,6 IS

Artikelnummer: 636786

EF-S 15-85 mm f/3,5-5,6 IS USM har höga prestanda och är mycket flexibel. Den kombinerar flera zoomlägen som vidvinkel och telefoto och har en bildstabilisator med fyra bländarsteg.
Läs mer
7 450 kr

KENKO 72mm Uv MC SLIM

419 kr

KENKO 72mm Uv MC SLIM

419 kr
  1. Beskrivning
  2. Specifikationer

Flexibel vidvinkelzoom med höga prestanda

EF-S 15-85 mm f/3,5-5,6 IS USM är ett objektiv med enastående flexibilitet och fantastisk bildkvalitet tack vare en brännvidd på ca 24-136 mm (motsvarande 35 mm). Med en kraftigare vidvinkel än många andra jämförbara objektiv får det med mer av motivet och ger fotot en större känsla av rymd och perspektiv.

Bildstabilisator

EF-S 15-85 mm f/3,5-5,6 IS USM har Canons bildstabilisator i 4 steg. Bildstabilisatorn är idealisk för handhållna enheter och möjliggör användning av upp till 4 stegs längre slutartid än normalt utan att bilden blir suddig. Bildstabilisatorn är till hjälp när du fotograferar i dåliga ljusförhållanden eller från ett fordon i rörelse.

Ser lika bra ut som den är

EF-S 15-85 mm f/3,5-5,6 IS USM bygger också på Canons nya utvändiga design med en strukturerad yta som ger en känsla och ett utseende av hög kvalitet som passar ihop med EOS-kameran.

Ultrasnabb, ultratyst autofokus

Den ringformade ultraljudsmotorn (USM) har ultraljudsfrekvensvibrationer som ger snabb, nästintill ljudlös autofokus. Den ringformade ultraljudsmotorn gör att skärpan alltid kan justeras manuellt utan att du behöver växla från AF, vilket är lättare för användaren.

Antireflexbehandling

Linser behandlas med Canons antireflexbehandling Super Spectra som motverkar ljusslöjor och förhindrar reflexer - som lättare uppstår med digitalkameror på grund av reflektion från bildsensorn. Canons antireflexbehandling Super Spectra säkerställer också färgbalansen och ökar kontrasten för livfulla Hi-Fi-bilder.

Kreativ oskärpa i bakgrunden

En 7-bladig cirkelformad bländare gör att du får en vackrare oskärpa i bakgrunden. Perfekt när du vill särskilja motivet från bakgrunden.