• Canon EF-S 60mm f/2,8 Macro USM
Collector

Canon EF-S 60mm f/2,8 Macro USM

Artikelnummer: 624595

EF-S 60 mm f/2,8 Macro USM är det första riktiga makroobjektivet i EF-S-serien. Det är ett dynamiskt och kompakt objektiv med snabb fokusering som ger större detaljrikedom än det mänskliga ögat.
Läs mer
5 199 kr

kenko UV Slim mc 52mm

kenko UV Slim mc 52mm

349 kr
  1. Beskrivning
  2. Specifikationer

Helt nära

Det här makroobjektivet ingår i EF-S-serien och kan fokusera på mycket små motiv ned till samma storlek som bildsensorn. Det har en brännvidd på cirka 96 mm i 35 mm-format, vilket ger helt fantastiska närbilder. Objektivets minsta närgräns är 20 cm vilket gör att du kan komma otroligt nära motivet och låta det fylla hela bildramen på den detaljnivå som du eftersträvar.

En miniatyrvärld

EF-S 60 mm f/2,8 Macro USM är som gjort för EOS-kameror med EF-S-fattning och låter fotografen experimentera med spännande nya fotoknep. Naturfotografer kommer utan tvekan att glädjas åt möjligheten att fånga skönheten hos små växter och djur med stor detaljrikedom. Genom att återge motivet i naturlig storlek på sensorn kan fotografen ta med sig åskådaren på en resa in i en underbar miniatyrvärld.

Bakgrundsoskärpa

Porträttfotografer kommer att uppskatta den stora bländaröppningen, som ger ett smalare skärpedjup och skapar vacker bakgrundsoskärpa som frilägger huvudmotivet och ger en dramatisk effekt.

Res med lätt packning

EF-S 60 mm f/2,8 Macro USM möjliggör betydligt mer flexibel fotografering utan att ta alltför stor plats i väskan. Den nästan helt tysta ultraljudsmotorn ger supersnabb, exakt autofokusering som när som helst kan korrigeras manuellt.

Upplösning och kvalitet

Med över 60 års erfarenhet av optisk teknik har Canon tagit fram ett objektiv som uppfyller höga kvalitetskrav. Canons olika objektivtekniker i kombination ger en hög upplösning från hörn till hörn, ljusstyrka, kontrast och jämn färgåtergivning oavsett fokuseringsavstånd.

Konstruerat för digitala kameror

Objektivet är konstruerat särskilt för digital fotografering och utrustat med specialformade linsytor med Super Spectra-beläggning, som motverkar reflexer och slöjor som kan orsakas av reflektioner från kamerans sensor. Som extra tillbehör finns ett speciellt motljusskydd som minskar risken för slöjbildning ytterligare.