Fujifilm Fujinon XF 50mm f/1,0 R WR

Artikelnummer: 0207016885

Fujifilm Fujinon XF 50mm f/1,0 R WR, även kallas "THE ONE", är världens första objektiv på bländare F1.0 med autofokus anpassat till spegelfria kameror.
Läs mer
17 990 kr

Total: 19 877 kr

NiSi Filter Uv Pro Nano Huc 77mm

NiSi Filter Uv Pro Nano Huc 77mm

1 299 kr
  1. Beskrivning
  2. Specifikationer

Fujifilm Fujinon XF 50mm f/1,0 R WR är det ljusstarkaste objektiv som Fujifilm någonsin tillverkat och tack vare en diameter på 77mm ger det en oöverträffad upplösningsförmåga. Med 9 rundade bländarlameller skapas en mjuk bakgrundsoskärpa som separerar ditt objekt mot sin för och bakgrund och skapar en tredimensionell effekt. Det är inte endast att fånga fantastiska porträtt som gör objektivet speciellt, det är även i egenskap att kunna fotografera gatubilder och förvandla en röring bakgrund till en mjuk kuliss. En DC-motor ger objektivet en snabb och precis autofokus vid största bländare på F1.0 och eftersom det kan ge ett extremt kort skärpedjup kan funktionen ögon/ansiksts autofokus vara väldigt användbart vid porträttfotografering.

Fujifilm Fujinon XF 50mm f/1,0 R WR har en 8 gånger mer exakt manuell fokusring än någon annat objektiv i XF-serien med en rotation på 120 grader, något som är användbart vid videofilmning eller när precis manuell fokus krävs. Tillsammans med FUJIFILM X-T4 eller X-Pro3 är det nu möjligt att åstadkomma autofokus ner till -7EV, detta tack vare den höga beräkningsförmågan i bildsensorns fasdetekterande AF-pixlar, den stora bländaren på F1.0 och den kraftfulla DC-motorn. FUJINON XF50mmF1.0 R WR innehåller 12 glaselement i 9 grupper med ett asfäriskt linselement och 2 ED-linselement för att effektivt reducera uppkomsten av sfärisk samt kromatisk aberration. Objektivet har vädertätats på elva punkter för att tåla damm, smuts, väta samt låga temperaturer.